Annons:
Etikett10-annan-genre
Läst 1514 ggr
DaniPoo
2/3/14, 12:40 AM

Undefined (COMPLETE VERSION)

Hej, För ett par år sedan så skrev jag en låt som fick namnet "Undefined". Denna låt blev mer en bara en låt, den blev ett halvt album (19:22 minuter) och ett verk på tre delar som berättade en historia om livet och hur jag tänker att jag skulle känna mig om jag förlorade mina närmaste.

Första delen av Undefined spelades in med ett av mina tidigare band
"Miss the Find". Men vi spelade aldrig in del två och tre.
Dessa två delar har varit färdigskrivna länge och funnits i MIDI format.

Nu äntligen har jag gjort något med Undefined som gör att folk kan höra alla tre delar ungefär fom jag tänkt mig att dem ska låta.
Jag har använt mig av olika musikprogram och gjort en intrumental version som ska representera hur jag tänker att det skulle låta om/när jag spelar in det på riktigt.

Hoppas detta tilltalar några av er! :)

Annons:
DaniPoo
2/3/14, 2:05 AM
#1

Del-1 börjar på 00:00 såklart, del-2 börjar på 05:50 och del-3 börjar på 13:00.

Om ni kan något om musik teori så kan ni säkert höra att den här låten moduleras genom massor av olika tonarter.

Det svåra var att värkligen binda ihop säcken…
I del-tre så återkommer refräng-melodierna från part-1 och 2 som sedan följs av part-3's egna refräng melodi. Sen blir det ett melanspel som avslutas med ett outro som är ett repris av introt i part-1 och i samma tonart! Känns som att jag lyckas knyta ihop säcken efter ungerfär 20 minuters vilda modulationer :)

Upp till toppen
Annons: