Annons:
Etikett3-trash-metal
Läst 1148 ggr
Eveline
1/28/13, 3:02 PM

Thrash metal

Hej.

Till en början så kan den som är ansvarig ändra kategorin "trash metal" till "Thrash metal".

Trash=skräp.

Thrash= klå, slå hårt.

Själv är jag helt såld på denna genre, speciellt bay-area perioden. Med band som bla Anthrax, Overkill, Laaz Rockit.

Annons:
Rasken90
2/1/13, 2:18 AM
#1

Jag är också en jävla thrasher!

Anthrax är mina husgudar!

Men även Exodus,Kreator,Slayer,Stormtroopers of death,Machine head,Bonded by blood,Legion of the damned,Nocturnal Graves,Severed Filth,Overkill, Annhilator,Municipal Waste,Nasty Savage,Nuclear Assault,Sodom,Testament,Venom och Vio-Lence är några av de banden jag tycker är grymma!

Tycker bara Metallica har gjort en bra platta och det är Ride the lightning, har aldrig riktigt gillat Megadeth heller… Men sån är jag :-)

sighni
2/1/13, 11:28 AM
#2

Jag med!

Jag tycker dock att Metallicas tre första skivor är bra Skrattande ! och ogillar väl bara St Anger, Lulu och S&M.

Jag gillar Megadeath också och Forbidden. Hörde dem på SRF 06. Det var nog en av de bästa konserter jag hört!

Ice Age och Original sin är också väldigt bra. Tyvärr fick karriären ingen fart för någon av dem. Gråter Det är tyvärr inte så lätt för kvinnor att ta sig fram i denna bransch Skrikandes.

Det finns flera bra band……..

Rasken90
2/1/13, 11:48 AM
#3

#3 Jo det finns flera bra band det är jag medveten om ;-)

Greigh
2/2/13, 11:06 AM
#4

Min favorit med Metallica är "…And Justice for All"
Den bär med sig det tunga och det smutsiga. Det var också den sista skivan som Metallica faktiskt var tillräckligt Thrash Metal, sedan gick det bara utför.

På något konstigt vänster är jag väldigt förtjust i "New Wave of Thrash Metal"
F.K.Ü, Municpal Waste, Send More Paramedics, Fueled By Fire, Toxic Holocaust, Violator och Dr. Living Dead är några av de band jag främst lyssnar på.

Men självklart ligger Venom, S.O.D, Sodom, Nuclear Assault och Testament och myser i ett hörn.

KlyX
2/23/13, 11:13 PM
#5

 Favorit!

Upp till toppen
Annons: