Annons:
Etikett4-black-metal
Läst 1347 ggr
[cookies]
2/18/12, 11:09 PM

Shining - VII Född förlorare

För er som gillar black/sucidal/depressive metal så kan jag rekommendera denna skiva! Den släpptes under 2011, skulle släppts tidigare men problem med producenten orsakade förseningar. Men glada nyheter är att hela nästa skiva redan är skriven :)

HÄR hittar ni en spellista (youtube) med hela albumet Glad
Mina 2 favoriter är "Tillsammans är vi allt" och "Tiden läker inga sår", men även "I nattens timma" är riktigt bra, då den speglar en helt annan musik Glad

Have fun listening Skrattande

Annons:
[rocklover]
11/18/12, 6:00 PM
#1

ligger etta på min lista över bästa band (som jag tycker)

shining<33333333

[cookies]
11/18/12, 8:54 PM
#2

Shining <3

Destroying your life since 1996 <3

Favoritlåtar? :D

[rocklover]
11/18/12, 8:56 PM
#3

du, mitt konsverk,

tillsammans är vi allt,

mörda dig sjäv,

etc…

gillar de flesta

[cookies]
11/19/12, 11:50 AM
#4

hehe nice :D

[Hellrazor]
4/6/13, 10:26 AM
#5

Shining, ja. Fantastiskt band. Åtminstone inledningsvis. Numer är de mest pinsamma.

Greigh
4/6/13, 10:43 AM
#6

#5
Håller fullständigt med dig där.
Men senaste albumet är inte fy skam. Det bästa sedan Halmstad-albumet.

Annons:
[Hellrazor]
4/6/13, 10:47 AM
#7

6# Halmstad, ja. Underbar skiva.

Senaste skivan? Jag lade ner där någonstans när Nordman blev med och yrade. Och när Niklas spelade följande klipp : http://www.youtube.com/watch?v=MW_7tZGF9kU blev det knappast bättre.

Tydligen så är boken bara fylld med låttexter också. Kul för de små stackars uppspelta liven som införskaffade boken för x antal hundra. (Förlåt om du är en av dessa! Heh.)

Greigh
4/6/13, 11:03 AM
#8

#7
Får väl skatta mig lycklig och säga att jag inte var en av de som köpte boken. Sådant stort Shining-freak är jag inte :P

Yes, senaste skivan var Redefining Darkness från förra året. Checka saxofon-solot, rysligt bra:

[Hellrazor]
4/6/13, 11:07 AM
#9

8# Samma här. Hade i och för sig inga planer på det. Dock är det ju piss för dem som trodde han faktiskt skrivit en bok, haha.

Ja, vid närmare eftertanke så har man nog inte missat det släppet. Gav det dock inte ett försök. Ska nog se till att göra det med detsamma. Med skräckblandad förtjusning.

Greigh
4/6/13, 11:11 AM
#10

#9
Hela idén var ju direkt stulen från Mikael Nilsson's "Grishjärta".
Han hade ju kunnat komma på någonting eget åtminstone.

Det tycker jag att du skall göra om du behärskar Shinings tidigare alster.

[Hellrazor]
4/6/13, 11:16 AM
#11

10# Verkligen. Och det blir mer påtagligt när han skall sitta och bloda ner böckerna. Kan ganska så bestämt hävda att Niklas är rätt B i jämförelse, så.

Sitter mestadels och kritiserar nu, känns det som. Det är inte min mening, i och med att man uppskattar det från 2000 - 2007. Och 2009 fungerar väl. (Klagopsalmer).

Ja, får tacka för påminnelsen. Hade helt glömt av att det fanns nytt. (Antagligen efter den smärre hjärnblödningen efter Född Förlorare.)

Denna kommentar har tagits bort.
[cookies]
4/6/13, 4:01 PM
#13

Vad tyckte ni var pinsamt med Klagopsalmer och född förlorare? Eller var det inte albumen ni tyckte var pinsamma?

Annons:
Greigh
4/6/13, 4:15 PM
#14

#13
Well, där låter jag Hellrazor tala för sig själv.
Jag tycker väl inte de är några höjdar-album dirkt, men pinsamma vet jag inte!

[cookies]
4/7/13, 7:50 PM
#15

#14 okej ;)

[Hellrazor]
4/14/13, 12:38 AM
#16

15# Kanske får rätta mig litet där. Albumet i sig var kanske inte nödvändigtvis så avvikande från vad man kunde förvänta sig. Tycker bara att de sålde ut sig ordentligt i samma veva. Så som sagt - får väl rätta mig och säga att det var det som man tyckte var löjligt.

Och musikvideos kan de gärna låta bli i de flesta fall.

Men - alla tycker olika. :)

[cookies]
4/14/13, 12:41 PM
#17

#16 Musikvideos kan jag hålla med om kanske inte passar till musiken ;) Men skivan tycker jag är bra :)

[Hellrazor]
4/14/13, 10:22 PM
#18

17# Visst kanske videorna i sig är bra gjorda. Men tycker det är fånigt att sitta och visa att man är ett "tufft" band som håller på med häftiga droger. Vem som helst kan använda droger, så. Föga imponerande att visa upp i en video.

Jodå. Skivan är OK.

Upp till toppen
Annons: