Hårdrock iFokus

Hårdrock

Etikett: allmänt
Läst 843 ggr
JenniferFahlander
0

Favorit artist/band..

Hej.. vilket Hårdrocks band tycker ni är bra ? :) Ja lyssnar gärna på system of a down, Freak kitchen och avenged sevenfold :)

[RMSLiners]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Blutengel går först. Därefter kommer the 69 eyes, sabaton, evergrey m.fl.

Rasken90
1

Blutengel är dessvärre inte hårdrock utan futurepop!

Just nu tycker jag Alestorm,Hardline,Kamelot,Nevermore,Power Quest..Är väldigt blandad i min metal/hårdrock. Men jag älskar välspelade hårdrock som fan! The Storyteller är också några favoriter!

[Sol69]
1

Michael Monroe och Hanoi Rocks..

Om det är någon som vet vem det är?? Flört

[RMSLiners]
0

#2 Jag vet men sångaren skriker hårdrockare/gothare om så för mig är det lite blandning även om själva musiken kanske inte är ren hårdrock. ;)

Rasken90
0

#4 Ja, men nu är man ju ute efter hårdrocksband :-) spelar väl ingen roll om sångaren har en alternativ klädkod än vad vanliga poppare/Synthare har? ;-)

[RMSLiners]
2

#5 Smaken är som baken. ;) För mig hamnar BlutEngel i hårdrocks högen och frågan var ju vad man sjäkv gillar. Men annars än 69 eyes är det väll sonata arctica, evergrey, threshold, det något äldre Warlock m.fl som gäller. ;)

Johku666
0

Futurepop, de va en helt ny musikstil för mej, man hänger juh inte riktigt med längre haha

men skulle nog klassa blutengel som något inom goth, fast vad vet jag futurepop kanske är en del inom goth?

Men mina favoritband är helt klart Judas Priest, Testament, Emperor, Morbid Angel, Joan Jett, Rob Zombie, Doro/Warlock osv osv iaf när det kommer till lite mer större band :)

[RMSLiners]
1

#7 Nja, den tillhör elektronisk dansmusik men det skiter jag fullkomligt i. ;)

Musiken må vara åt fel håll men deras stil och texter pekar åt rätt håll.

Johku666
0

#8 Blutengel eller futurepop som tillhör elektronisk dansmusik?

[RMSLiners]
0

#9 futurepop är en gren ur elektronisk dansmusik.

Johku666
0

ah googlade lite :) så både blutengel och därmed futurepop är synth = elektronisk dansmusik?

iaf i mina hårdrocksöron :)

[RMSLiners]
0

#11 Jag är inte så insatt i den typen av musik, jag bara lyssnar. ;) 
Assamblage 23 är ju ett annat futurepop band, den ligger lite i hårdrockshögen också för mig även om den inte hör till den grenen.;)

Men om vi ska köra på det som korrekt är hårdrock så skulle jag kanske skrivit sångarens andra band Terminal Choice som är ett industrial metal/rock band enligt google ;)