Favorit band?
Här kan ni skriva era favorit band, och skriv även vilket genre dom är i för dom som inte vet.
Detta kan va bra för dom som behöver lite ny musik! :D
Själv har jag inte något speciellt favorit band utan jag lyssnar på olika, olika mycket från dag till dag, men ett som alltid har funnits där är Strapping Young Lad!
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px

Jag ska försöka genrebestämma mina favoriter men jag är inte säker på alla.
De Thrashband jag gillar främst är Metallica,Megadeath, Exodus, Forbidden och Original Sin.
Doommetal: Black Sabbath,Candlemass, Cathedral och Anathema (? De har ändrat sin musikstil så jag vet inte riktigt)
Progressive metal: Opeth
Grunge: Soundgarden, Alice in chains och Pearl Jam
70-tals hårdrock Thin Lizzy, AC/DC, Alice Cooper, Budgie och Rainbow
Black/Deathmetal? Therion
Gothicmetal fast de har ju ändrat sin musik mellan skivorna: Paradise lost
Neoklassisk metal: Yngwie Malmsteen
Jag gillar även Patti Smith och Nick Cave fast de räknas ju inte till hårdrocken.
Jag beklagar att jag har så få kvinnliga favoriter men jag känner inte till några riktigt bra kvinnliga hårdrocksartister mer än Original sin och ev. Drains. Kanske någon annan känner till några bra kvinnliga band.
Bra band de där :D
på tal om kvinnliga, så är ju Arch Enemy en satans bra grupp, bara sångaren som är kvinnlig men endå :)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Jag suger på Genres… haha
Mina favoriter: :)
Slipknot
In flames
Dead by april
Oh, sleeper (skit bra texter)
Bring me the horizon
Five finger death punch
Escape the fate
Alesana
A perfect circle
Tool
Breaking benjamin
suicide silence
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hmm..
Mayhem (Black metal)
Hollywood Undead (rap, rapmetal (fest?))
In Flames (Melidic death metal)
Lord Belial (Black metal)
Dark Funeral (Black metal)
Sonic Syndicate (Melodic death metal, metalcore)
Amon Amarth (Melodic death..)
Dark Tranquillity (Melodic death..)
Shining (Sucudal (depressive) black metal)
Judas Priest (till viss del)(Heavy metal (hårdrock))
Hammerfall (Power metal) inte det jag lyssnar på dagligen, men ibland ;)
Sabaton (Power metal) som ovan, ibland ;)
Vet inte hur man ska klassa Silencer, grymt bra, men lyssnar inte så mycket på det. Nattramn som sjunger uttrycker förmedlar på ett helt otroligt sätt! Kolla in bandet om ni inte gjort det innan! :)
(jag som gör en cover på introt, klicka här för att se)
När jag var ung så var det Staus Quo, Sweet, Alice Cooper och Nazareth som gällde. Känns som ganska snäll rock nu
Jag såg Nazareth för ett par år sedan i Göteborg och visst var de bra men sångaren var så lik min svärfar att det förtog hela stämningen, hehe
Numera gillar jag Judas Priest, AC/DC, Guns N'Roses och Hammerfall.
Gillar mycket annat också men kommer aldrig ihåg namn.
/Maria

#5 Status Quo hade en period i slutet av 70-talet då de var bra. Skivorna mellan "Dog of two head" och "Blue for you" som kom -76. Sedan blev det bara skit av dem. Alice Cooper var också bra på 70-talet. Att musiken har förändrats kan man nog lugnt konstatera men jag tror nog att Alice Coopers skräckshower kunde skrämma lite i alla fall. I vissa delar åtminstone. Om nu det är viktigt. Sedan tycker jag att överlag var det bättre musiker förr. Idag är det mycket lättare att nå ut så även mindre skickliga kan ta plats på gott och ont. Det handlar inte alltid om bra musik utan så mycket annat så det är inte alltid de mest skickliga som får uppmärksamhet.
#2 Tack! Jo visst finns det kvinnliga grupper/musiker men jag vet inget som jag fastnat för direkt. Jag tycker inte att det måste vara kvinnliga grupper. Det går lika bra med blandade grupper. Det viktiga är att kvinnorna inte är "dekorativ utsmyckning" utan fullvärdiga medlemmar.
Jag har väldigt många favoritband så listan kan göras lång, men jag kan plocka ut lite random band ur min favvo lista och rabbla upp här. Dock är jag inte jätte bra på att genre bestämma men jag gör ett försök:
Iron Maiden (Heavy Metal/NWBHM som det oxå kallas)
Judas priest (Heavy Metal/NWBHM)
Black sabbath (Heavy metal) (men vissa verkar vilja kalla de för doomsmetal, men njae, vet inte om jag vill hålla med)
Megadeth (Thrash)
Alice Cooper (70-tals rock :P )
Sepultura (Thrash)
Cannibal corpse (Death Metal)
AC/DC ("Gubb"rock :P )
Pantera (Thrash)
Ah det får duga, orkar inte skriva fler :P då riskerar jag att sluta inlägget med en jätte lång lista, haha. Så lika bra att hålla det kort :) .
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

#7 Black Sabbath anses ha skapat Doommetal-genren. Knappast heavy metal. Det är för långsamt tempo och bl.a. är gitarrerna är nedstämda.
#8 jo sant, men ändå :P . Jag har växt upp med att kalla dom heavy metal så det är en gammal vana jag har. detta med att de anses som doom är nått helt nytt för mig. För mig känns dom inte som doom när jag lyssnar på dom.

#9 Som sagt. Ingen pratade om att Black Sabbath skulle vara Doom metal på 70- 80-talet utan ett hårdrocksband men numera räknas dem ju som att ha skapat genren.
#10 Okej, alltid kul att lära sig något nytt :)
Är inte heller bra på genrer…. ;)
Men favoriterna är:
Skillet
Lillasyster
Volbeat
Dead by April
Slipknot
The Offspring
System of a Down
Linkin park
Mina är:
Dead by april
Whitesnake
Halloween
Marilyn Manson
System of a down
Volbeart
mfl :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Genre kan jag inget om men dom jag lyssnar mest just nu på är.
Iron maiden
metallica
Corroded
Elena siegman
Amaranthe
Sator
LInkin park
och sen är det en massa fler som jag gillar men det är är väl dom största favoriterna
Jag lyssnar på lite alla möjliga , tackvare min kompis, hon visar mig massor av band typ hela tiden XD Men jag lyssnar bara på hälften av dem, haha , de ända jag har lyssnat på , helt från början är metallica ! :P
De jag lyssnar på just nu är då :
Metallica
Epica
Evanescence
We are the fallen
…typ ;)
Mitt första möte med hårdrocken var AC/DC, High Voltage-albumet. Jag var såld. Bon Scotts röst är superduperbäst.
Sedan kom Rainbow in, Scorpions, Accept, Judas Priest, Kiss, Deep Purple, Aerosmith, Whitesnake, Iron Maiden, Bon Jovi, Def Leppard, ZZ Top, m fl
I min ungdoms dagar såg man ju ut som en typisk hårdrockare oxå… men det var då det… 
Jag är glad. Är du?
Jag lyssnar på väldigt snäll rock faktiskt.
Nu kommer jag vara tråkig men de bästa banden måste ändå vara
Guns n' Roses och Aerosmith ^^

#17- Älskar både GnR och Aerosmith! :D Mötley crue också? :) :)
lite som jag lyssnar på
Dead by april
36 crazy fists
bullet for my valentine
korn
sentenced
volbeat
norther
metallica
iron maiden
linkin park
system of a down
breaking benjamin
inflames mfl
Haha så kommer jag och struntar fullkomligt i genrer inom hårdrocken..för det behövs inte!:)
AC/DC - självklart! (man måste vara stendöd för att inte gilla deras RnR/blues)
Lynnyrd Skynnyrd! Sydstatsrock när den är som tyngst(inte hårdrock-but who bryr sig..dom är så jäkla bra!):)
Judas!Behöver väl inte förklara va? (Grym version av "Jonny B Good")
Status! Tjae det är ju RnR..funkar skitbra för mig iaf:)
Ja ++++++++++++++++ en massa andra som jag inte ids skriva upp:)

jag är urusel på genrer :P
mina favoritband är
Disturbed
Slipknot
Raubtier
Shinedown
Falconer
Trivium
You can't spell Bitchy without Itchy
in waves, grym låt!
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px

#22 svårt att inte älska den ;)
You can't spell Bitchy without Itchy
hehe :D
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Vet ej om han räknas som band eller hårdrock mend Danko Jones
Alltid Oavsett
Dragonforce (power metal) är stor favorit av den enkla anledningen att de är så fantastiskt roliga att se live. Riktiga entertainers som har grym kontakt med publiken. Andra jag lyssnar på just nu är: Rhapsody of Fire Sonata Arctica Machinae Supremacy (SID metal) Helloween Tyr
testament, slayer, och hela bay area-området då? dream theater? metal church? motörhead, saxon, def leppard.
det som var nwobhm måste väl nu för tiden kallas owobhm. 
Bring me the horizon
Asking Alexandria
Suicide Silence
Memphis May Fire
Pierce the veil
Sleeping with silence
Of mice and men
Bara några ^^
@ the gym
In Flames
Engel
Volbeat
Avenged Sevenfold
Disturbed
Dope
All that Remains
Killswitch Engage
Green Day
Några av favoriterna
Otep - vet inte riktigt stil Metal,gothic tjej sångare fast riktigt hårda
Pantera - Metal
Van halen- 80s hårdrock
Omnia,Faun - Neoceltic
Metallica,Megadeth - Thrash metal
Manowar, Human fortress - power Metal ?
Evanescence,Within Temptation,Nightwish - Gothic, tjej sångare
Black sabbath, Dio - heavy Metal ?
Övrigt (orkar inte skriva vilken genre men allt är innom rock)
Dream Theatre, Gojira, Distubed, Corroded, Black Veil Brides,Hammerfall,In flames, Iron Maiden,Anthrax,In Extremo, Inkubus Sukkubus, Killwitch engage, Kittie,Mustach, Evergrey
mina är:
shining
death
morbid angel
sepultura
iron maiden
pantera
sodom
mfl…
Vad glad jag är som upptäckte detta forum, massa bra tips på band:)
Själv lyssnar jag på
Agalloch
October Falls
Draconian
Imperium Dekadenz
Wintersun
Och nyligen upptäckt moonsorrow.
Tror alla band ska vara black metal utom Wintersun som jag inte riktigt vet vilken genre den tillhör, men påminner om Nightwish.
hoppas att nightwish droppar discon och återgår till det sound de hade då tarja sjöng, låter lovande med tanke på hur ohlzons ersättare floor låter i de band hon hade. om hon tar över mer än liveuppträdandena, vill säga.
Har tidigare varit ett större fan av Nightwish, men den nya skivan som släppts har jag enbart lyssnat på någon enstaka låt. Ovanligt för att vara mig. Har alltid lyssnat igenom hela deras album med en gång, men denna gång tyckte jag inte det lät lika bra som det brukar av det jag hörde tyvärr. Men ska ge den ett ordentligt försök igen.
Slipknot
Marilyn Manson
August Burns red
Suicide Silence
All shall Perish
Heaven shall burn
Trivium
SkitArg
Nightrage
In Flames
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
Sonata Arctica
Breaking Benjamin
BlutEngel
The 69 Eyes
Beyond the Void
Trans Siberian Orchestra
Within Temptation
m.fl
Här är favoritlåten med Beyond the Void.
Michael Monroe och Hanoi Rocks ett av mina stora favoriter.
Men finns även ett par gamla grupper som är mindre kända som är jävligt bra. Blacksmith första ep gipsy queen som är från Hultfred och Six feet under som kommer från Dalarna tror de gjorde två lp skivor på 80 talet.
För att nämna några som inte är de mest kända grupperna.
Kram sol
stones, doors, misfits, iron maiden, simon & garfunkel, ac/dc… m.f :)
Du kanske tycker att jag drömmer? Jag som inte ens kan sova...