Hårdrock iFokus

Hårdrock

Etikettkonserter-o-festivaler
Läst 2217 ggr
[Cissalie]
0

glasögon

Ska på en konsert på tisdag, har glasögon och vet inte vad jag ska göra.. Vill ha dem på men vill ju inte att de ska förstöras eller nåt. Linser är inte ett alternativ.

Hur brukar ni med glasögon göra? Kan man typ spänna fast dem med nåt band? Tungan ute

Zadeira
0

Jag har alltid mina glasögon på och gör inget specielt med dem när jag ska på konsert. Sen beror det kanske på vad du ska på för konsert och om du tänkte vara med i någon galen mosh eller liknande. Jag har aldrig upplevt glasögonen som ett problem.

diesel92
0

0#: Jag har glasögon och har aldrig haft problem med dem, det beror ju helt på hur vild man tänker vara..? Tänk på hur du upplever dina glasögon nu, åker dem lätt ner eller sitter dem bra och stilla ganska mycket?

Prova kasta runt huvudet och lite allt möjligt hemma, funkar de så lär de funkar på konserten. :)

wolfgrin
0

Jag skulle känna av hur pupliken var innan jag stallde mig långt fram i din sitts, sett mångas glasögon totalt demolerade.
De flesta publiker brukar vara som mest tryck framåt första 20min sen blir det lite lugnare då folk hittat platsen de får känna sig nöjd med (lite avikande är det iof på vissa konserter och endel band uppmuntrar till kaos), så kan vara idé att hålla sig i "bakgrunden" till en början alt. stå allra längst fram utan någon framför om du har möjlighet.
Beror på vad för slags person du är och vad du vill ha ut av spelningen.

Aldrig hört någon som haft någon speciell annordning för sina glasögon dock de som haft med sig eltejp för snabb lagning. ;)

Ge mer än du förväntar dig att få.

wolfgrin
0

Såg först nu att det var ett gammalt innlägg, hoppas dina glirer klarade sig fint ändå. ^^

Ge mer än du förväntar dig att få.