Kläder på scenen?
Hur viktigt tycker ni det är med att man ska ha kläder matchande musikstilen när band uppträder live? :)
Jag tycker inte det är så viktigt :)
beror helt på faktiskt, asså skulle ett black metal band ställa sig på sen med helt vanliga kläder så skulle det bara vara konstigt haha, men annars tycker jag inte det är så viktigt. Fast de skulle ju vara roligare ifall banden kom upp å såg ut som hårdrockare än om dom kom i helt normala kläder :)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är Mayhem live 2004, dom har svarta kläder, men inget mer än så. Dom har inga decimeterlånga spiles-armband vilket e gött :)
aa men ja tycker dom ska vara som dom e i sina videos å på omslag osv :P
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px

själv så bryr jag mej inte om vilka kläder artisterna har på scen, det vore ärligt talat coolt med ett känt metalband som kom upp på scen i rosa kläder med strass & fjäderboor :P
men det är inget fel på nitar lack & läder ;)
You can't spell Bitchy without Itchy
Ne självklart spelar de ingen roll för de e ju musiken man e där för :P men om man säger t.ex. slipknot, de skulle va tråkigt ifall dom gick upp på scen utan sina masker, tycker jag :P
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Ja det skulle vara lite konstigt "/
Ja precis :D
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px

Om det finns en uttalad stil för en viss genre tycker jag att det är bra om den följs. Det är dock värre om man har en viss (kläd)stil som inte stämmer med den musik man spelar. Man lär sig ju efter ett tag koden. Metal/hårdrock är ju en ganska stereotyp musik. Det är ganska lätt att förstå vilken typ av musik ett band spelar på dess klädsel, låttitlar osv. Om de följer koden förstås.
Det är inte så viktigt vad de har på sig.
Fast det är klart, jag skulle nog aldrig gå på en konsert med Skitarg om de inte klädde sig och bettede sig som de gör på scen då jag inte gillar deras musik.. som det är nu ser jag gladeligen om dem, så i vissa fall kan det allt spela roll hehe
Ge mer än du förväntar dig att få.
Men varför kollar du på Skitarg om du inte gillar musiken? :P
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
# !0 För att de är underhållande och brukar dyka upp på festivaler med bra band.. Oftast spelar de tidigt, innan folk nyktrat till så det är perfekt att vakna upp till innan man återgår till morgondrinken med resten av campet ;P
Ge mer än du förväntar dig att få.
hehe låter bra de!
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Ja precis ^^ ;)
Jag skulle kunna säga att det inte är så viktigt, men efter en stunds eftertanke har jag kommit fram till att det visst är viktigt, åtminstone i de flesta fall.
Till exempel så tycker jag att en folkmetalkonsert får bättre stämning när bandmedlemmarna är klädda i kilt eller liknande och även publiken har klätt ut sig en aning :P Samma sak med thrash-konserter, det är ett klart plus om de i bandet har stuprörsjeans, stort hår och thrash-väst.
Självklart är musiken viktigast och, men ibland hör kläderna till showen tycker jag!
Precis, man får en helt annan bild av det om det inte är "rätt" klädsel :)