Dir en grey
Vilken genre räknas de till egentligen? Om de ens räkns till någon genre med tanke på hur olika det låter beroende på låt.
Från början räknades de som Visual kei och J-rock men nu har jag bara hittat att de skrivs som "metal" och det är ju liksom rätt ospecifiserat :-P
Enda infon jag hittade är att deras musik är svåridentifierad, men metal. Haha! Vet inte heller vad man ska kalla dom… 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Precis! Lite pop här och lite ballader där och så kör vi till med världens skrikochskränsåglasrutornaspricker och en massa growl och så mixar vi det till en enda (nåja, för det mesta) välljudande röra XD
#2 Hahaha ja precis så jag minns dom! xD
Lyssnade aldrig på dom själv sådär men har en kompis som gör/gjorde :p
// Lise
#3 Hade någon sagt till mig för ett par år sedan att jag skulle lyssna på Dir en grey så hade jag frågat om den personen var dum i huvudet (eller ja, först hade jag frågat vad Dir en grey var för något XD). Hittade dem via en länk på något forum, Kyo fullkomligt slaktade en av låtarna (och sig själv) på scenen så då var jag ju tvungen att kolla vad det var för några knäppskallar och efter att ha lyssnat runt lite så var jag fast! Men jag hade önskat att de inte hade varit fullt så äckliga ibland
Till och med mina marsvin verkar gilla dem, startade denna tråden innan idag (och då visste jag inte ens att detta forumet fanns :-P)
#4 Haha ja, dom är ju lite.. som dom är! :p
// Lise
Jadu.. VÄLDIGT bra fråga haha x3 Har själv problem med det, men brukar oftast bara säga Jrock, som i min mening är extremt brett egentligen x3 Blir lixom lite enklare så, eftersom att dom ÄR så extremt svåra att just klassifiera tokmånsarna <3 (Yup, jag kallade just Dir en grey för 'tokmånsar'… XD)
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
#6 Tokmånsar var väldigt snällt sagt faktiskt, jag brukar referera Kyo antingen som "en störd liten fan som sjunger som en gud" eller "en äcklig liten fan som sjunger som en gud" XD. Är jag på bra humör så kan han även vara "en snygg liten fan som sjunger som en gud"
Bekantskapskretsen (utom en som jag har lyckats omvända, yay :-D) tycker det låter som att köra en traktor genom en stenkross. Vissa låtar kan jag hålla med om men tex Mushi får det att ila i hela kroppen ända från tårna till öronen <3
#7 AHAHAHA jag har fått vanan att kalla Kyo söt :c Vilket jag VET en dag kommer resultera i att han brutalt mördar mig D: (menjagtyckeriaallafallatthanärsjuktgullig -gömmer sig bakom Shinya-)
Själv känner jag ett par personer som lyssnar på dom.. Men min mamma gillar det inte (hon gillar dock typ 1% MAX av min musik… D går bra, i alla fall deras Snow White, och Girugamesh nobody och Gemini-0-eternal med Alice nine tror jag också hon gillade, resten är bara 'skrik och oljud' för henne <.<)
#8 Söt?! Ojojojoj, hoppas du har en rejäl buffert så du kan betala en livvakt nu när du yttrat det offentligt XD
Jag kallade allt som var värre än pop för skrik och skrän tills jag fastnade för Dir en Grey :-P
#9 Jag vet ): Men jag hoppas på att Shinya-sama lyckas rädda mig, i alla fall ett litet tag. Om inte annat är Leader-sama antagligen där och räddar mig från Kyovredet XD
(Märks det att jag är Shinya fangirl
)
Jag tycker det är svårlyssnat azo, men clever sleazoid är helt ok
#10 Märks inte aaaalls :-P
#11 Haha, Clever Sleazoid är en av dem jag inte tål alls XD
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om man bara går efter låt så vad räknas denna som?
#12 hehe, men Shinya-sama är sjukt fin ju <3~
Plu att jag brukar fastna för trummisar, enda undantaget är Hiroto från Alice Nine XD