Idoler
Devin Townsend som är grym och väldigt talangfull gitarrist och sångare, och som har spelat i band som Strapping Young Lad och The Devin Townsend Band och som nu mera har sitt "Devin Townsend Project" är min absoluta idol inom denna genre.
Redan första gången jag hörde S.Y.L och Devin Townsend Band så fastnade jag just för att han är en sån grym gitarrist.
Ennu en idol är George Fisher, sångare i Cannibal Corpse, just pågrund av hans massiva growl och hans whiplash skadande headbangande!
Så vem eller vilka är era idoler? och varför är dom det?
Skriv och diskutera!
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
Min idol har länge varit Amy Hartzler (fd. Lee), sångerskan i Evanescence.
Hon har uppnått något jag drömde om förut, bli en sångerska och låtskrivare, en duktig sådan. Sen har hennes musik funnits med i mitt liv sen 2004, så det har väl bara blivit så. 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Bra sångerska och bra texter ! :)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Bon Scott, tidigare sångare i AC/DC. Vet inte varför men hans röst påverkar mig något enormt!
Corey Taylor <3
Han har och kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. (sångare för Slipknot)
Hans historia och hans framgång.. jag ser upp till honom så otroligt mycket och jag hoppas jag får möta honom någon dag.
Bon Scott har verkligen en skön röst :D
och Corey Taylor ska man inte snacka om, hans är extrem!
Du får försöka fixa backstage pass ;)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
#5 haha det skulle vara allt för mig.. om jag fick ett.
Hehe kan förstå de :D
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Jag måste säga att jag gillar "Dead" eller hans riktiga namn "Per Yngve Ohlin". Han skrev bra låtar, verkade ha många kul tankar och liknande. Han var även en grym sångare! 
Angelica Gossow i Arch Enemy just eftersom hon är en av de första tjejer som growlat! Brukar alltid låta folk höra henne utan att se vem det är som growlar för att sedan berätta att det är en blond ganska kort tjej som låter!
Sharon Den Adel har jag avgudat sen jag såg en live-video på henne när jag var liten. En snygg tjej i gul balklänning och långt hår som sjöng som en gudinna och dessutom headbangade på scenen. Kärlek!
Peter Tägtgren: har funnits med mig sedan jag var liten då mamma spelade Pain i sin "raggarbil" när vi åkte runt i stan. Dessutom är han snigggg.
Joseph Poole: Murderdolls, Wednesday 13, Frankenstein Drag Queens From Planet 13, Bourbon Crow - till och med hans country är bra! Han är bäst - helt enkelt för att jag inte orkar vara seriös hela tiden.
Dio: <3 Min mamma började lyssna på Holy Diver-lpn när hon var 18 år och det var den skivan som fick in henne på hårdrocks-spåret. Mamma var den som fick mig att börja lyssna på hårdrock senare, så Dio ligger mig varmt om hjärtat. Och den rösten!
#10 haha du skrev 3 av dom ja hade tänkt å skriva ju XD å peter tägtgren e sjukt snygg ;P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Har inga direkta idoler, gillar många istället :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jordan Rudess, eftersom han är en grym pianist. Han kan spela många olika genrer, är jätteduktig på klassiskt (inte så konstigt med tanke på att han har gått på Julliard), men även blues, progmetal, grym på att improvisera osv, gillar hans kompositioner också.

#8 Jag tycker det är tragiskt att Deads omgivning inte insåg att han var sjuk. I så fall kunde kanske hans liv ha räddats. Jag tycker det är cyniskt att mer eller mindre gå och vänta på att han skulle ta livet av sig. Jag har läst sådana uttalanden ibland annat "Lords of chaos" av Söderlind och Moynihan.
Hehe ja.. Eller dom insåg (en del iaf), men gjorde inte så mycket. Euronymous lämnade Dead ensam i lägenheten under helgen (hälsade på Necrobutcher) och antagligen var det för att Deads plan "skulle sättas i verket." Tragisk person Euronymous, eller iaf att han inte brydde sig mer än vad han gjorde, att Dead pratade om att ta livet av sig taggade han! Usch! 
Enligt Euronymous så gillade Dead kottar väldigt mycket. :)
Okej xD Det visste jag inte :p vart har du hört det? Dead gillade döda djur också ;)
En bok - Sex, droger & tinnitus - satansverserna. Kan såklart inte hitta boken bara för det. :p
Haha xD Brukar vara så ;)

#15 Det var många tragiska personer/människoöden i den där kretsen. Tyvärr finns det folk som tjänar pengar på det hela. Det tycker jag är tragiskt. Tyvärr inget ovanligt heller.
Tog bort en av dubbelposten och kommentaren att ta bort ;)
#20 Ja det är inte kul :( Ingen får ut nåt av det. Bara så trist! :(